نصب یک هارددرایو داخلی، یکی از سادهترین بهروزرسانیهاست و معمولا گزینه بهتری نسبت به استفاده از درایوهای خارجی است که سرعت کمتری دارند و ممکن است در جای نادرستی قرار بگیرند.
این کار به چیزی بیشتر از استقرار، نصب چند کابل و فرمت کردن درایو برای استفاده نیاز ندارد اما برای اینکه عملیات نصب تا حد ممکن راحت انجام شود، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید.
محفظههای درایو
هارددیسک درایوهای 3.5 اینچی داخلی معمولا در یک محفظه درایو جای میگیرند. نحوه قرارگرفتن و جهتیابی این محفظهها در کیسهای مختلف، متفاوت است. رایجترین مکان برای استقرار درایو، در قسمت پایین و جلو نزدیک به فنهای تهویه و دور از دیگر اجزاست. محفظههای درایو بیشتر به صورت عمودی نسبت به بدنه اصلی قرار میگیرند، در حالیکه درایوها درون محفظهها به صورت موازی با کف کیس قرار میگیرند.
در موارد عادی، اتصالدهندههای درایو، معمولا در عقب جای گرفتهاند. در برخی کیسها، معمولا این اتصالدهندهها در سمت راست قرار میگیرند که این نحوه استقرار، مسیریابی را آسانتر و کابلها را پشت جعبه مادربورد مخفی میکند. در برخی دیگر از کیسها نیز این امکان برای کاربران فراهم شده که محفظه درایو را جابهجا کنند یا برای بهینهسازی جریان هوا و مدیریت بهتر کابلها، محفظهها را در مکانهای متفاوتی قرار دهند.
استقرار هارددرایو
ممکن است از لحاظ فیزیکی، استقرار هارددرایو در رایانه شخصی، مشکلترین قسمت در فرآیند نصب باشد. برای محکم کردن درایو درون محفظه، به چهار پیچ در دو طرف و زیر درایو نیاز است. بسیاری از کیسها، از کیس بدون نیاز به ابزار یا tooll-esstray برای نگهداشتن درایوها استفاده میکنند که فقط به چند سوزن و گیره ساده نیاز دارد.
استفاده از پیچ، مطمئنترین راه برای استقرار است، اما استفاده از کیسهای بدون نیاز به ابزار برای سیستمهایی که زیاد نیاز به جابهجایی ندارند، مناسب است.
زمانیکه درایوها بدرستی مستقر و خنک نگه داشته شوند، مدت زمان بیشتری عمر میکنند. هنگام استقرار درایو در یک سیستم، سعی کنید تا حد ممکن بین آنها فضای خالی در نظر بگیرید تا جریان هوا از بالا و پایین آن براحتی عبور کند. قرار دادن درایوها مستقیما جلوی فن تهویه نیز میتواند مؤثر باشد.
اتصال هارددرایوها با استفاده از SATA
به محض استقرار درایو، اتصال آن به سیستم سریع و راحت انجام میشود. تمام هارددرایوهای جدید که امروزه به فروش میرسند، از واسط ساتا استفاده میکنند ( مگر اینکه شما با سرورها سروکار داشته باشید). ساتا، یک واسط گذرگاه رایانهای است که آداپتورهای گذرگاه میزبان را به ابزارهای ذخیرهسازی انبوه مانند هارد دیسکدرایوها و درایوهای نوری متصل میکند.
ساتا از کابلهای سادهای استفاده میکند که به صورت یکطرفه به درایو و مادربورد متصل میشود. یک سر کابل ساتا را به درایو و سر دیگر را به درگاه ساتای موجود روی مادربورد متصل کنید. تا اینجا نیمی از راه را رفتهاید.
ممکن است کابلهای ساتا که روی درایو جدید و مادربورد قرار گرفتهاند، دارای اتصالدهندههای متفاوتی باشند: بعضی ممکن است دارای سرهای مستقیم با زاویه راست (به شکل L ) و برخی دارای گیرههای نگهدارنده فلزی باشند. شکل اتصالدهنده هیچ تأثیری بر عملکرد درایو نخواهد داشت. برخی ممکن است ترجیح دهند از کابلهای ساتا که زاویه راست دارند ( L)، در سمت درایو استفاده کنند زیرا براحتی آن درایو را از درایوهای سیستم متمایز میکند.
استفاده از این نوع اتصالدهندههای L مانند در سمت مادربورد گاه به مسدود شدن درگاهها منجر میشود؛ زیرا اتصالدهنده ممکن است با درگاههای مجاور همپوشانی داشته باشد. سعی کنید از کابلهای ساتا با گیرههای نگهدارنده فلزی استفاده کنید، زیرا اتصالدهندهها را حفظ میکند. کابلهای جدیدتر ساتا 3 ( شش گیگابیت) معمولا دارای گیره هستند ولی اتصالدهندههای قدیمیتر ساتا 2 ( سه گیگابیت) این گیرهها را ندارند.
پس از اینکه کار اتصال کابل ساتا به پایان رسید، درایو را به واحد منبع تغذیه متصل کنید. کابل برق ساتا مانند کابل داده ساتا، به صورت یکطرفه به درایو متصل میشود.
آمادهکردن هارددرایو برای استفاده
پس از استقرار و اتصال درایو، سیستم خود را روشن کنید و واردBIOS/UEFI شوید. معمولا میتوانید با فشار دادن دکمه DEL یا اف 2 پس از روشن کردن سیستم، به BIOS/UEFI دسترسی داشته باشید. اغلب، سیستم یک پیغام به صورت ‘ Press DEL to enter Setup’ نمایش میدهد که با استفاده از راهنمای مادربورد، در انتخاب کلید صحیح به شما کمک میکند. در قسمت بایوس، به فهرست تنظیمات استاندارد سیستم بروید یا از مسیر Integrated Peripherals» SATA استفاده کنید تا تمام درایوهای نصب شده روی سیستم خود را مشاهده کنید.
اگر تمام کنترلگرهای درایو فعال است و درایو بدرستی متصل شده، باید در بایوس فهرست شده باشد. اگر نام درایو درون فهرست نبود، رایانه را خاموش کنید، تمام اتصالات را مجددا بررسی کنید، به قسمت بایوس بروید و دوباره چک کنید. اگر با وجود محکم بودن تمام اتصالات، باز هم درایو درون فهرست نبود، کابل داده ساتا را به یک درگاه دیگر روی مادربورد متصل کنید.
برای اینکه مطمئن شوید ویندوز، درایو را میشناسد، Device Manager را باز کنید. در ویندوز 8، روی دکمه ویندوز در دسکتاپ راست کلیک و گزینه Device Manager را انتخاب کنید. در قسمت مربوط به Disk Drives، درایو مورد نظر را چک کنید.
زمانی که پس از نصب درایو، ویندوز را باز میکنید، یک صفحه ویزارد با عنوان New Hardware Found باز میشود که نشان میدهد درایو از طریق سیستم یافت شده است. آخرین کاری که باید انجام دهید پارتیشنبندی و فرمت کردن درایو است. پس از این کار، درایو آماده استفاده است. اگر درایو را به چند پارتیشن تقسیم کنید، خواهید دید در قسمت File Explorer درایوهای زیادی ایجاد میشوند که هریک نام و برچسب مخصوص خود را دارند.
در سری مقالات «مک هک» به شما یاد میدهیم که چطور با استفاده از ابزارهای موجود در OS X مثل ترمینال، یک کار جالب انجام دهید. حقههای سادهای که در مک هک به شما آموزش داده میشوند هیچ نیازی به دانش برنامهنویسی و کدنویسی ندارند و برای انجام دادنشان به تنها چیزی که نیاز دارید یک کیبورد است که آن هم بخشی از مک شماست.
ذخیره ایمن برخی از اطلاعات در قالب فایلهای PDF میتواند کار خوبی باشد – به هر حال ممکن است شما اطلاعات حساب بانکی، بیمه یا دیگر اطلاعات شخصی خود را در PDFها نگهداری کنید. اما اگر این اطلاعات دست افراد سودجو بیافتد میتواند برای شما خطرات زیادی به دنبال داشته باشد. با این حقه ساده در اپ Preview میتوانید فایلهای PDF خود را رمزگذاری کنید.

برای شروع پروسه رمزگذاری فایل PDFی که قبلا درست کردهاید، آن فایل را با اپ Preview باز کنید. حالا قدمهای زیر را دنبال کنید تا آن فایل را رمزگذاری کنید:
• دکمه Option را نگه دارید
• همزمان با نگه داشتن دکمه Option، روی منوی File کلیک کنید.
• روی Save As کلیک کنید
• گزینه Encrypt را تیک بزنید و بعد رمز مورد نظر خود را در بخشهای زیر این گزینه وارد کنید.

این آسانترین راه برای رمزگذاری فایلهای PDFی است که قبلا آنها را درست کردهاید. حالا بار دیگر که این فایل PDF را باز میکنید مک از شما همان رمزی را طلب میکند که در قدم چهارم این آموزش برای آن تنظیم کرده بودید و تا زمانی که آن رمز را وارد نکنید نخواهید توانست محتوای این PDF را ببینید.
زمانی که شما از ریموت دسکتاپ استفاده می کنید و در حالت تمام صفحه قرار ندارد، شما نمی توانید از کلیدهای ترکیبی ویندوز در کامپیوتر راه دور نیز استفاده کنید. دلیلش هم تنظیمات پیش فرض ریموت دسکتاپ است. در این پست قصد داریم نحوه استفاده از کلیدهای ترکیبی در کامپیوتر راه دور و تنظیمات مربوطه در ریموت دسکتاپ را آموزش دهیم.
# ابتدا با استفاده از کلید ترکیبی Win+R پنجره Run را باز کنید. سپس عبارت mstsc را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. بعد از باز شدن پنجره Remote Desktop Connection بر روی دکمه Options کلیک کنید.

# بعد از نمایش تنظیمات ریموت دسکتاپ، به زبانه Local Resources بروید. در زیر قسمت Keyboard و از لیست موجود شما ۳ گزینه زیر را مشاهده خواهید کرد:
On this computer
On the remote computer
Only when using the full screen

# اگر می خواهید که کلیدهای ترکیبی ویندوز در کامپیوتر راه دور قابل استفاده باشند شما باید گزینه On the remote computer را انتخاب کنید. اگر گزینه اول را انتخاب کنید کلیدهای ترکیبی ویندوز فقط بر روی کامپیوتر مبدا قابل استفاده هستند. انتخاب گزینه سوم نیز باعث می شود فقط زمانی که از حالت تمام صفحه هنگام ریموت دسکتاپ استفاده می کنید، کلیدهای ترکیبی ویندوز قابل استفاده باشند.
همچنین شما می توانید از اعمال تنظیمات گفته شده در بالا صرف نظر کرده و به جای آن از کلیدهای ترکیبی گفته شده در جدول زیر استفاده کنید. اگر شما می خواهید ذهن خودتان را به چالش بکشید سعی کنید دو مجموعه متفاوت از کلیدهای ترکیبی که عملا یک کار را انجام می دهند را به خاطر بسپارید.

آیا میدانید وبکمهای قرار گرفته روی لپتاپ، همچون پنجرهای به حریم خصوصی شما هستند؟ تابهحال فکر کردهاید اگر دستگاه شما هک شود و متوجه این هک شدن نباشید ممکن است هر لحظه که روبهروی لپتاپ خود نشستهاید، تصویرتان در اختیار افراد خرابکار قرار گیرد؟
بسیاری از کاربران تا بهحال یکبار هم از وبکم لپتاپ خود برای برقراری ارتباطات تصویری یا دیگر کاربردها استفادهای نکردهاند، اما خطرات وبکم را همیشه با خود همراه کردهاند!
اگر جزو این دسته از افراد هستید و دوست دارید خطر وجود وبکم را به صفر برسانید، دو پیشنهاد برای شما داریم. اولین پیشنهاد چسباندن یک تکه کاغذ روی لنز وبکم در بالای صفحهنمایش است! این روش سادهترین و سریعترین روش برای کاربران مبتدی و حرفهای است.
اما اگر میخواهید کمی حرفهایتر عمل کنید، از روش زیر کمک بگیرید:
1 ـ روی منوی استارت کلیک کرده یا به صفحه شروع بروید و عبارت Device Manager را در کادر جستجو تایپ کنید. گزینه Device Manager را از فهرست نتایج کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مدیریت سختافزارها بهنمایش درآید. (میتوانید با فشردن کلیدهای Win +R و تایپ عبارت devmgmt.msc نیز به این پنجره دسترسی یابید)
2 ـ گزینه Imaging Devices را پیدا کرده و پس از باز کردن آن گزینه Integrated Camera را جستجو کنید. (چنانچه موفق نشدید این گزینه را پیدا کنید در بخش Sound، video and game controllers را جستجو کنید)
3 ـ پس از پیدا کردن گزینه Integrated Camera روی آن کلیک راست کرده و disable را انتخاب کنید.

4 ـ پنجره هشدار را با انتخاب پاسخ موافق تائید کنید.
5 ـ از حالا به بعد وبکم غیرفعال شده و میتوانید با خیال راحت از رایانه خود استفاده کنید.
کاربران حرفهای همیشه دوست دارند که کارهایشان را بیشتر با کیبورد و کلیدهای ترکیبی انجام دهند؛ اینکار باعث میشود که آنها کمتر سراغ موس بروند و به کارهایشان سرعت ببخشند. در این مقاله میخواهیم شما را با روش ریستارت کردن ویندوز ۸ را تنها با استفاده از کیبورد آموزش دهیم.

کاربرانی که از نسخههای قدیمتر ویندوز (۷ و ماقبل) استفاده کردهاند میدانند که اینکار در این نسخهها بسیار راحت قابل انجام بود؛ تنها کافیست که کلید Windows بر روی صفحه کلید خود را فشار دهند و پس از نمایان شدن منوی Start، عبارت Shutdown را انتخاب کنند. اما با توجه به ساختاری که در طراحی ویندوز ۸ در نظر گرفته شده، طی کردن مراحل فوق بیفایده است.
اما همچنان اینکار قابل انجام است، ولی با روشی متفاوت و البته ساده!
در قدم اول، کلیدهای ترکیبی Windows + X را بفشارید؛ خواهید دید که منوی ابزارها از کنار صفحه برای شما باز خواهد شد.

پس از آن، با استفاده از صفحه کلید، حرف U را بفشارید تا گزینه Shut down or sign out برای شما نمایان شود.

حال میتوانید از حرف U برای Shut Down کردن، حرف R برای Restart کردن، حرف S برای Sleep و حرف I برای Sign out کردن استفاده کنید!
و اما توجه داشته باشید…
یک راه سریعتری نیز وجود دارد؛ تنها کافیست کلیدهای ترکیبی ALT + F4 را بفشارید تا پنجرهی مربوط به Shut Down برای شما به نمایش درآید.

اگر این کلیدها برای شما کار نکردند، میبایست دقت کنید که Desktop شما فعال (Active) باشد. برای اینکه دسکتاپ فعال باشد باید یک کلیک بر روی آن انجام شود.
بخش سوم: یافتن دشواری ها کنونی سایت
برخی سئوکاران تمام سعی خود را میکنند که سایت هیچ نوع پیام خطا و مشکلی نداشته باشد. برخی دیگر اصلاً به خطاهای سایت توجهی نمیکنند. خطاهای سایت امروزه بر روی سئو تاثیر زیادی میگذارند. با توجه به اینکه سایتهایی که در صفحه اول گوگل به نمایش در میآیند به شدت به رعایت کلیه توصیههای گوگل توجه دارند. عدم دقت در برطرف کردن خطاهای سایت میتواند منجر به دریافت رتبه پایینتر نسبت به رقبا شود.
برای دوری از بروز خطا در سایت در کدنویسی سایت دقت لازم را اتمام داده و پیش از آنکه برای سایت تبلیغات کنید، مطمئن باشید که هیچ خطایی در کدنویسی سایت هستی ندارد.
هنگام رسیدگی خطاهای سایت به این نکات پروا کنید:
• خطای 404 در سایت را اصلاح کنید.
• خطای 302 redirects را به 301 redirects تبدیل کنید
• محتوای تکراری را در سایت خود یافته و ویرایش کنید.
نکته: رابط کاربری و آسانی در دسترسی به بخشها و محصولات مختلف در سایت کارایی زیاد خوبی در سئو دارد. گوگل به سایتهایی که تجربه کاربری نکویی دارند، اهمیت فوقانی میدهد.
مطالب مرتبط: تفاوت رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) در طراحی وب سایت
بخش چهارم : افزایش سرعت سایت
نرم افزار مدیریت درونمایه یا CMS بر روی سرعت سایت تاثیر زیادی دارد. صفحات سایت باید در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری شود. این 3 ثانیه برای سایتهای ایرانی باید براساس دست کم سرعت اینترنت محاسبه شود. سایتهایی مثل Gtmetrix برای بررسی علل پایین بودن سرعت به شما کمک خواهند کرد.
نکته : استفاده از فریم ورک AMP میتواند کارایی بسیار فوقانی در سرعت سایت داشته باشد و توصیه میشود حتما متعلق به کاربرد کنید.
مطالب مرتبط: افزایش سرعت سایت برای بهبود سئو
بخش پنجم: سئو داخلی فروشگاه اینترنتی
یک فروشگاه اینترنتی میتواند داری تعداد جنجال کالا باشد. تعداد زیاد کالا مایه میشود که شما مجبور باشید برای هر کالا محتوایی برای توضیح کالا و موارد این چنینی برپایی کنید و این جستار مایه میشود که شمار صفحات سایت به شدت بالا رود. بدون پروا کافی به سئو داخلی افزایش تعداد صفحات سایت در پایان میتواند به ضرر سایت تمام شود. خدمات و تعرفه های تعرفه بهینه سازی سایت فروشگاهی میموس برای بازدارندگی از این جستار و بالارفتن رتبه سایت و صفحات همهنگام با افزودن بر شمار صفحات سایت به نکات پایین پروا کنید:
• در هر صفحه (صفحه محصول، صفحه توضیحات، صفحه سنجش کالاها و ...) از واژه ها کلیدی به چهره بهینه شده بهرهگیری کنید.
• ساختار سایت را به صورتی برپایی کنید که کاربر بهراحتی از صفحه اصلی سایت به صفحه محصول باره نظر منتقل شود.
• کوشش کنید به صفحات سایت لینک داخلی پیوسته ایجاد کنید.
• کاربری سایت را لغایت جای ممکن ساده کنید (کاربر در لحظه تصمیم به خرید در دست کم زمان و با بیشینه سه کلیک فرآورده را خریداری کند)
• طراحی سایت بهصورت ریسپانسیو (برای امکان نمایش در موبایل تبلت و تلویزیون هوشمند)
• امکان نمایش نظرات مخاطبان سایت
• به کارگیری Rich Snippets مخصوصاً برای صفحه اصلی سایت و محصولات کلیدی فروشگاه
• افزودن امکان پیوستگی با شبکههای اجتماعی در سایت
بخش ششم: آزمایش سئو سایت
ابزارهایی مشابه گوگل وبمستر به سادگی و بهصورت کاملاً مجانی به شما امکان میدهد که میزان کلیک بر روی صفحات گوناگون سایت را به صورت تفکیک شده بر اساس کلیدواژه جستجو شده، رسیدگی کنید.
برای دستیابی به بهترین نتیجه شما همواره باید کلیدواژههایی را که بیشترین فروش برای سایت را فراهم میآورند، معرفی کنید. گاهی عدم فروش کالا در یک کلید کلمه بهدلیل عدم تبلیغ پسندیده و گاهی به دلیل عدم به کارگیری سئو بهصورت اصولی است. با یافتن نرخ تبدیل هر کدام از کلید واژههای اصلی سایت میتوان برای اصلاح و ویرایش صفحات سایت برنامهریزی کرد.
سایت گوگل آنالیتیکس میتواند برای این منظور به شما کمک کند.
مطمئنا یکی از مهمترین ویژگیهای ویندوز ۸ مایکروسافت، منوی متروی آن میباشد که میانبرهایی را به صورت کاشی در آن قرار داده است. بسیاری از کاربران این منو را نادیده میگیرند اما اگر آن را مورد استفاده قرار دهید، انگاه متوجه خواهید شد که چقدر در عملکرد و سرعت عمل شما تاثیرگذار خواهد بود؛ به کمک میانبرهای موجود در آن میتوانید به تمام قسمتهای پراستفاده ویندوز دسترسی داشته باشید. همچنین منوی مترو و کاشیهایش، زیبای ویندوز را دو چندان میکند.
اما یکی از قابلیتهای ویندوز ۸، امکان ویرایش و حذف و اضافه کردن میانبرهای منوی مترو (کاشیها) میباشد؛ بدین صورت که هر کاشی را که از آن استفاده نمیکنید میتوانید به راحتی از لیست خارج کنید و یا کاشی های پر استفاده را در اول صفحه قرار دهید. اما متاسفانه مایکروسافت گزینهای را جهت قفل کردن این کاشیها قرار نداده است.

ممکن است بارها برای کاربران پیش بیاید که به صورت اتفاقی نظم و ترتیب این کاشیها را به هم بریزند و یا فرد دیگری نظم مورد نظر شما را در کاشیها به هم بزند. اما آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت بله؛ برنامه Tile Locker در این موضوع به کمک شما میآید. در ادامه این برنامه را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.
Tile Locker یک برنامه کمحجم و کوچک برای ویندوز ۸ میباشد که به شما کمک میکند تا امکان ویرایش کاشیها را برای مدت مورد نظرتان قفل کنید و دیگر نظم آنها به هم نخورد. این برنامه به صورت یک فایل EXE و پرتابل طراحی شده است و نیازی به نصب آن بر روی ویندوز نیست. استفاده از آن نیاز بسیار راحت و پیش پا افتاده است؛ کافیست برنامه را به صورت رایگان دریافت و سپس آن را با گزینهی Run as Administrator باز نمایید.(مطابق شکل)

منوی کاربری برنامه فقط دو گزینه را شامل میشود؛ Enable و Disable. برای فعال کردن قفل کاشیها کافیست برنامه را باز کرده و بر روی گزینهی Enable کلیک کنید و همچنین جهت غیرفعال کردن آن میتوانید از گزینهی دوم استفاده کنید.

پس از انتخاب گزینهی Enable، برای شروع تاثیر برنامه بر روی کاشیها باید یکبار از اکانت ویندوز خود خارج و دوباره به آن وارد شوید و یا Explorer.Exe را از منوی Task Manager ویندوز ریستارت نمایید. توجه داشته باشید که نیازی به ریستارت کامپیوتر نیست.

پس از فعالسازی برنامه متوجه خواهید شد که دیگر در سمت راست منوی مترو و یا نوار پایینی، هیچ امکانی برای ویرایش کاشیها وجود ندارد و عملا کاشیها در جای خود قفل شدهاند. همچنین امکان جابجایی کاشیها نیز وجود ندارد. در نوار پایینی فقط گزینهی All Apps (تمام برنامهها) قرار خواهد داشت.
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2